პროექტები


პროექტის სახელწოდება –„სიბრძნე სიცრუისა“

პროექტის მთავარი  იდეა  სიბრძნესთან სიცრუეს  რახელი  აქვს?

პროექტის  აქტუალობა – უშუალოდ პასუხობს  და  აღრმავებს  ცოდნას  სახელმძღვანელოში  შემოთავაზებული  თემატიკის–„სიბრძნე  სიცრუის“   შესახებ და მოსწავლეებს  შესძენს  ახალ  უნარ–ჩვევებს.

პროექტის მიზნები – ა) მოსწავლე  სწავლობს  ქართველ  კლასიკოსთა სიბრძნეს;   იძენს:  ბ) დამხმარე  მასალების  მოძიების,  გ) ჯგუფში  მუშაობის,  დ) ლოგიკური მსჯელობის,  ე) ტექსტზე  დაკვირვების,  ვ) თანამშრომლობისა და კომუნიკაციის,    ზ) აზრობრივად  ერთმანეთთან   მონათესავე  იდეათა  ამოცნობის   უნარ–ჩვევებს;  თ) შეძენელი  ცოდნისა  და  უნარ–ჩვევების  პრაქტიკული  გამოყენება   სკოლის  ცხოვრებაში.

მონაწილეთა  ასაკი – 10–11წელი.

ვადები/ხანგრძლივობა  5 დღე.

მოსალოდნელი შედეგები –                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                
ა) შეარჩევს  თემას  ზეპირი გამოსვლისთვის,  შეძლებს  ნაშრომის მოკლე გეგმის   შედგენას; ბ) მოამზადებს და კლასის  წინაშე  წარმოადგენს  ზეპირი მოხსენების  ტექსტს;  გ) თემის შესაბამისად  მოიძიებს  სხვადასხვა  სახის  მასალას;  დ) მოისმენს და ადეკვატურად გაიგებს  თანატოლების  ზეპირ გამოსვლას  მოცემულ საკითხთან დაკავშირებით;  ე) თანატოლებთან ერთად იმსჯელებს  და იკამათებს  მოცემული  საკითხების  ირგვლივ;შეაფასებს  გამოთქმული  თვალსაზრისის  არგუმენტების ა  დადასკვნების შესაბამისობას;ვ)მხატვრული  ნაწარმოებების წაკიტხვისას  შეიძენს    მათი  ესთეტიკური  შეფასების  საწყის  უნარებს; ზ) გამოავლენს  წაკითხული მხატვრული  ტექსტის ინტერპრეტაციის  საწყის უნარს;  თ) განსაზღვრავს  წერითი  დავალების  ამოცანას  და  ამოირჩევს  ფუნქციურ  სტილს,  ენობრივი  თვალსაზრისით  სწორად  გააფორმებს  ტექსტს.

პროექტისთვის საჭირო  ძირითადი   რესურსები –  სასკოლო  სახელმძღვანელო,   რვეულები,  დიდი ფურცლები, მარკერები,  ქართული სიტყვის  განმარტებითი  ლექსიკონი;  დამატებითი  მხატვრული ლიტერატურა–შოთა  რუსთაველის,  სულხან–საბა  ორბელიანის,  ილია  ჭავჭავაძის,  აკაკი  წერეთლის,  ვაჟა  ფშაველას  ნაწარმოებები;  კომპიუტერი;  ფოტოაპარატი;  ჩარჩო  კედლის  გაზეთისთვის;  ფერადი  ფურცლები;

პროექტის  მსვლელობა – სასწავლო  პროექტის  განხორციელების  გეგმის  შედგენა.



N
შედეგების  მისაღწევად  განსახორციელებელი  აქტივობები





საქმიანობის  განმახორციელებელი  მოსწავლეები
საქმიანობის  განხორციელებაზე  პასუხისმგებელი  მოსწავლეები
საქმიანობის     შესაბამისი  რესურსები
1.
კლასის დაყოფა ორ ჯგუფად
1დღე




მასწავლებელი და მოსწავლეები
მასწავლებელი
ბავშვები
2.
გაცნობა–რა მიზანს  ემსახურება  პროექტი,  კლასიკოსთა  სიბრძნის  მოძიება  და  მისი  გამოყენება  ცხოვრებაში  რა გზით  განვახორციელოთ.
1 დღე




მასწავლებელი და მოსწავლეები
მოსწავლეები და მასწავლებელი
მარკერები  და  ორი  დიდი  ფურცელი,  საწერკალმები,  დაფა;
3.
პროექტისთვის  მომზადება

2 დღე



ნიკა, გოგა, ოლიკო, გია–1ჯგუფი და   რამაზ,  თამარ, ნიკა ქ.,  გოჩა–2ჯგუფი;  ქართულის მასწავლებელი;  ექსპერტი  ლ. ანდღულაძე; ბიბლიოთეკარი;
რამაზი და ნიკა;  პედაგოგი;
ლექსიკონი, აქ  წარმოდგენილ  კლასიკოსთა  წიგნები,  ფოტოაპარატი,  მარკერები,რვეულები,დიდი ზომის  ფურცლები, კომპიუტერი,დაფა კედლის  გაზეთისთვის,  ფერადი  ფურცლები;

განმარტებითი ლექსიკონის გამოყენებით „სიბრძნისა“ და „სიცრუის“ მნიშვნელობების დაძებნა  და მისი შედარება  ილიას გამონათქვამთან,  რომელიც წამძღვარებული ჰქონდა ამ თავს . მათთვის განკუთვნილ ტექსტებში სიბრძნის დაძებნა


3დღე


ორივე ჯგუფის წევრები: 1–შოთა რუსთაველისა და სულხან–საბა ორბელიანის  სასკოლო  მასალისა და   თითეული მწერლის  ერთი დამატებით ი ტექსტის მიხედვით  2. აკაკის,ილიასა დავაჟას  სასკოლო მასალისა და თითეული მწერლის ერთი  დამატებით  ნაწარმოების  მიხედვით
ორივე ჯგუფის მოსწავლეები
წიგნები–

ჯგუფის მუშაობა და პრეზენტაცია



4 დღე

მოსწავლეები და მასწავლებელი
ჯგუფის ლიდერები და პედაგოგი
მარკერები, დიდი ფურცლები, საწერკალმები,დაფა ცარცი.

კომპიუტერის გამოყენებით  მწერლების  სურათების დაძებნა

II დღე



გოგა,  ნიკა და რამაზი
ლ. ანდღულაძე
კომპიუტერი

გაზეთის გაფორმება–„წინაპართა გაფრთხილება“




5 დღე
კლასის მოსწავლეები
გოჩა, თამარი
ფერადი ფურცლები, გაზეთის დაფა, მარკერები, მწერლების სურათები, საწერკალმები;

საგნებთან/საგნობრივ ჯგუფებთან/ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან კავშირში: ქართული
ქართ. V. 1. მოსწავლეს აქვს  ასაკის შესაფერისი სირთულის ტექსტების მოსმენისა და ინტერპრეტაციის საწყისი უნარი.

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·         ისმენს სხვადასხვა ხასიათის საინფორმაციო ტექსტებს და ერთმანეთისაგან განარჩევს ფაქტებსა და დამოკიდებულებებს (შეფასებებს);
·         სვამს კითხვებს მოსმენილი ტექსტის უკეთ გასააზრებლად / ამა თუ იმ საკითხის დასაზუსტებლად;
·         გამოხატავს საკუთარ დამოკიდებულებას საინფორმაციო ტექსტებში გადმოცემული ფაქტების მიმართ (დადებითად/უარყოფითად ვაფასებ; აღმაფრთოვანა/აღმაშფოთა და სხვ.);
·         ისმენს ერთსა და იმავე თემაზე შექმნილ ლიტერატურულ ტექსტებს და პოულობს მსგავსება-განსხვავებას მათ შორის;

ქართ. V. 2. მოსწავლეს შეუძლია ჯგუფური და ინდივიდუალური საკომუნიკაციო ამოცანების განხორციელება.
                                                      
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·         ჯგუფთან ერთად ამზადებს ზეპირ გამოსვლას: დამოუკიდებლად დაამუშავებს თემის ერთ-ერთ ნაწილს, მოპოვებულ მასალას და შემუშავებულ თვალსაზრისს გააცნობს და შეუთანხმებს ჯგუფის წევრებს;
·         კითხვის დასმის, თხოვნის, ბრძანების, გრძნობების გადმოცემის დროს იცავს სიტყვათა რიგს და ამ მოდალობებისთვის დამახასიათებელ ინტონაციას.

ქართ. V. 4. მოსწავლეს აქვს ლიტერატურული ნაწარმოების ესთეტიკური შეფასების საწყისი უნარი.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·         ასახელებს სხვადასხვა თვალსაზრისით მისთვის საინტერესო ადგილებს ტექსტიდან.

 პროექტის ხელმძღვანელი _ ლალი ბასილაიშვილი.

ხელმძღვანელის ელ–ფოსტა _ lalibasilaishvili@gmail.com

No comments:

Post a Comment